Helgen - karuseller, barbacka

Hej!
Har inte bloggat för att jag har haft en så rolig och mysig helg. Har varit på selånger marknad med Isabelle och Josefina. Köpte en drickburk till mig, Line och Vilma. Åkte 2 karuseller, så jäkla roligt. Åt sockervadd och sen åkte jag hem till Josse och sov över och hjälpte till med en djur grej där man får träffa djur. Jag red även lite, provade på att rida någon bana och det gick bra. Cicci kom även så vi pratade med henne en del och sen kl 17 ungefär åkte jag hem. 

Till middag blev det kräftor, köttbullar, potatis mm... 
På kvällen så skulle jag prova rida Råttan bettlöst så jag tog en grimma och 2 grimskaft för att prova hur hon lyssna. Började med att bara hå bredvid och det gick bra. Sen hoppa jag upp barbacka och syrran hjälpte till. Hon var väldigt pigg från början men hon lugna ner sig sen. Hon tyckte nog det var konstigt utan bett och ingen sadel heller. Började trava lite och gick jättebra. På slutet så provade jag ta galopp och det gick faktiskt väldigt bra. Syrran red också och det gick lika bra det.

Hon blev lite less på slutet men det var sååå kul och verkligen något som jag ska göra om. Råttan lyssnade superbra, märktes knappt att man red med bara grimma och grimskaft.

Sen ska jag och mamma ut på en lugn tur. Hon ska köra Edbest och jag ska rida Råttan.

Hoppas ni får en bra dag!


Maistro 





Råttis <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback